Bijzondere band door muziek

Bijzondere band door muziek

Bijna alles doen ze nog zelf, maar een beetje hulp kunnen ze wel gebruiken. Hermine en Jan Wasser (beiden 78) uit Borne vinden het ideaal dat kapster Monique Wienk bij hen thuis komt.

Prachtig servies op tafel, thee uit een Turks theekannetje. Het is feest als kapster Monique het echtpaar Wasser komt knippen. Al anderhalf jaar komt ze bij hen over de vloer. “Een kapper aan huis vonden we een uitkomst. Sinds een tijdje hebben we ­namelijk meer last van onze beperkingen”, legt Hermine uit. “Dat vreet energie. Hulp aanvaarden vonden we altijd lastig, maar nu laten we het toch maar toe.” Zelf heeft ze onder meer astma, haar man Jan kampt met de gevolgen van een herseninfarct. Hermine: “Geestelijk ­willen we alles nog doen, maar we hebben te weinig energie.” Jan: “Dat blijft een valkuil.”

Direct een klik

Zorg krijgt het echtpaar aan huis en een tuinman van De Ledenservice houdt op afroep de tuin bij. “Zo houden we ons leven zo fijn mogelijk”, aldus Jan. Toen thuiskapster Monique Wienk in 2018 voor het eerst over de vloer kwam, was er meteen een klik. Monique: “Het voelt direct warm als je hier binnenkomt. Ik krijg hier altijd zoveel energie.”

"Met hulp aan huis houden we het leven zo fijn mogelijk"

Blokfluit en piano

De bijzondere band ontstond vooral door muziek. De piano van Jan in de woonkamer viel Monique meteen op. Toen Hermine vertelde dat ze aan blokfluitlessen was begonnen, besloot het echtpaar spontaan een miniconcert te geven. Monique: “Nu gebeurt dat iedere keer. Ze zijn zo muzikaal. Blokfluit, piano, viool. Van alles hebben ze al gespeeld terwijl ik knip en verf.” Of dat samengaat? “Als ik aan het spelen ben, hoop ik maar dat ze niet mis knipt”, grapt Jan. Met zijn achtergrond als dirigent en ervaring in meerdere koren leeft hij zich graag uit op de piano. Hermine: “Muziek is de inkt waar de ziel mee schrijft. Het is prachtig als je dat kunt delen.”

Flexibel

Monique: “Ik kom bij mensen thuis en in verpleeghuizen. Het leuke van dit werk is dat ik mensen altijd mooi probeer te maken. Als iemand uit de zorg vervolgens zegt: ‘wat ziet u er goed uit’, dan zie ik mensen glunderen en denk ik: ‘daar doe ik het voor’.” Hermine: “Wat wij waarderen, is dat Monique zo flexibel is. Als een van ons zich niet goed voelt, kunnen we de afspraak zonder problemen verzetten. Dat vinden we echt heel fijn.”

Aan huis

diensten

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen is voor veel mensen een wens. De ‘Aan huis diensten’ van De Ledenservice bieden daarbij hulp. Zo is er via De Ledenservice een tuinman beschikbaar. Want iedereen weet dat bij een tuin het nodige (zware) werk komt kijken. Een tuinman heeft niet alleen de kennis, maar ook het gereedschap om alles weer tip-top in orde te krijgen. Behoefte aan andere ‘Aan huis diensten’? Bekijk het aanbod hieronder.

De Ledenservice

Leuker, makkelijker en veiliger

Of u nu jong of oud bent, iedereen kan soms een beetje steun gebruiken. Het uitgebreide serviceaanbod van De Ledenservice van Carintreggeland draagt bij aan een leuker, makkelijker en veiliger leven. Naast de thuiskapper en de tuinman zijn er nog meer diensten thuis mogelijk. Daarnaast geeft De Ledenservice adviezen om zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen.

De Ledenservice van Carintreggeland heeft het aanbod onlangs uitgebreid. Dit vanuit de gedachte om aan te sluiten op veranderende wensen en verwachtingen. Het aanbod blijft daardoor relevant en divers. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om dakgoten te laten reinigen, ramen te laten zemen of een audicien of opticien thuis te laten komen. Ook computerhulp, kledingherstel en maaltijdbezorging behoren tot de mogelijkheden.

Overzichtelijke rubrieken

De Ledenservice biedt niet alleen ‘Aan huis diensten’, er is nog veel meer. Op de vernieuwde website is het aanbod verdeeld over vier categorieën: ‘Aan huis diensten’, ‘Uitgaan en ‘Ontspanning’, ‘Voel je Veilig’ en Zaken op Orde’. U bent al lid van De Ledenservice voor €18,50 per jaar. Leden kunnen (met korting) gebruik maken van alle diensten.

Wilt u gebruik maken van een van de opties? Neem contact op met De Ledenservice via 088 367 23 73 of mail naar leden@carintreggeland.nl. Of maak direct een afspraak via de website.

Mobiele fietsenmaker

Steeds meer (sociale) ondernemers sluiten zich bij De Ledenservice aan. Zo ook Mobiele Fietsenmaker Tom. Voor een onderhoudsbeurt of reparatie aan een fiets of uw e-bike komt Tom simpelweg bij u langs. Thuis of op een andere gewenste locatie. De fietsenmaker beschikt namelijk over een servicewagen die volledig is ingericht als een professionele fietswerkplaats. Reparaties worden voor de deur uitgevoerd. Leden ontvangen tien procent korting op de materiaalkosten.

image

Deel dit artikel