Eenvoudig online samenwerken

Het nieuwe medewerkerportaal JEP vormt voor Carintreggeland-medewerkers sinds kort de start van de werkdag. JEP (Jouw Eigen Portaal) is het antwoord op het vroegere intranet.

JEP wijst de weg, helpt bij het werk en maakt samenwerken met collega’s nóg eenvoudiger. Marion Engelman van het serviceteam werkt al sinds het begin mee aan de ontwikkeling van JEP. Het serviceteam beantwoordt vragen van medewerkers over onder meer ict, HR en facilitaire zaken. “We wilden een portaal dat gemakkelijk werkt. Met een duidelijke en overzichtelijke indeling. En waarbij belangrijk nieuws direct te zien is. De chatfunctie en de indeling in groepen maken het voor medewerkers eenvoudiger om kennis en ervaring te delen.”

Nieuwe ontwikkelingen

Om het portaal te testen, is een pioniergroep samengesteld. Samen met de groep is gekeken hoe JEP hen kan ondersteunen. De groep bestond uit medewerkers van diverse afdelingen; uit de zorg, HRM, Twinta, De Ledenservice en communicatie. Wijkverpleegkundige Emmiely Sijtsma maakte deel uit van de groep. “Ik heb dankzij mijn opleiding Gezondheid en Technologie (hbo-v) veel affiniteit met dit soort nieuwe ontwikkelingen en vind het leuk hiermee bezig te zijn. In de testfase keek ik onder meer of JEP in de wijkverpleging praktisch toe te passen en eenvoudig in gebruik is. Nu help ik bij het doorontwikkelen van het portaal.”

Eigen profiel

Het portaal heeft net als Facebook een tijdlijn en je kunt berichten ‘liken’. Iedere medewerker heeft nu een eigen profiel en ontvangt berichten en informatie die bij hem of haar passen. Via de zoekbalk kunnen medewerkers eenvoudig zoeken naar protocollen, personeelszaken, nieuws en andere belangrijke informatie. Daarnaast vind je in JEP diverse documenten en rapporten. Dit maakt thuiswerken veel makkelijker. De informatie is uiteraard goed beveiligd.

Positieve reacties

Tot nu toe zijn de reacties op JEP volgens Emmiely erg positief. “Het portaal was voor veel collega’s eventjes wennen, maar in de praktijk blijkt het eenvoudig in gebruik.” Marion: “Ik kijk nu zelfs buiten werktijd op JEP. Omdat het leuk is, maar ook om mijn kennis te vergroten. Alle collega’s die dat niet doen, zouden het eens moeten proberen. Het is meer dan een hulpmiddel, het tilt de onderlinge samenwerking naar een hoger niveau. En dat draagt bij aan betere zorg voor de cliënt.”

Eenvoudig online samenwerken

Het nieuwe medewerkerportaal JEP vormt voor Carintreggeland-medewerkers sinds kort de start van de werkdag. JEP (Jouw Eigen Portaal) is het antwoord op het vroegere intranet.

JEP wijst de weg, helpt bij het werk en maakt samenwerken met collega’s nóg eenvoudiger. Marion Engelman van het serviceteam werkt al sinds het begin mee aan de ontwikkeling van JEP. Het serviceteam beantwoordt vragen van medewerkers over onder meer ict, HR en facilitaire zaken. “We wilden een portaal dat gemakkelijk werkt. Met een duidelijke en overzichtelijke indeling. En waarbij belangrijk nieuws direct te zien is. De chatfunctie en de indeling in groepen maken het voor medewerkers eenvoudiger om kennis en ervaring te delen.”

Nieuwe ontwikkelingen

Om het portaal te testen, is een pioniergroep samengesteld. Samen met de groep is gekeken hoe JEP hen kan ondersteunen. De groep bestond uit medewerkers van diverse afdelingen; uit de zorg, HRM, Twinta, De Ledenservice en communicatie. Wijkverpleegkundige Emmely Sijtsma maakte deel uit van de groep. “Ik heb dankzij mijn opleiding Gezondheid en Technologie (hbo-v) veel affiniteit met dit soort nieuwe ontwikkelingen en vind het leuk hiermee bezig te zijn. In de testfase keek ik onder meer of JEP in de wijkverpleging praktisch toe te passen en eenvoudig in gebruik is. Nu help ik bij het doorontwikkelen van het portaal.”

Eigen profiel

Het portaal heeft net als Facebook een tijdlijn en je kunt berichten ‘liken’. Iedere medewerker heeft nu een eigen profiel en ontvangt berichten en informatie die bij hem of haar passen. Via de zoekbalk kunnen medewerkers eenvoudig zoeken naar protocollen, personeelszaken, nieuws en andere belangrijke informatie. Daarnaast vind je in JEP diverse documenten en rapporten. Dit maakt thuiswerken veel makkelijker. De informatie is uiteraard goed beveiligd.

Positieve reacties

Tot nu toe zijn de reacties op JEP volgens Emmely erg positief. “Het portaal was voor veel collega’s eventjes wennen, maar in de praktijk blijkt het eenvoudig in gebruik.” Marion: “Ik kijk nu zelfs buiten werktijd op JEP. Omdat het leuk is, maar ook om mijn kennis te vergroten. Alle collega’s die dat niet doen, zouden het eens moeten proberen. Het is meer dan een hulpmiddel, het tilt de onderlinge samenwerking naar een hoger niveau. En dat draagt bij aan betere zorg voor de cliënt.”

Altijd

antwoord

“Door te zoeken of naar de themapagina’s te gaan kunnen medewerkers al veel informatie op JEP vinden”, vertelt Marion. “Ze hoeven hierdoor minder vaak het serviceteam te bellen met hun vragen. Daar komt bij dat JEP 24/7 beschikbaar is.” Dit versnelt het werkproces, waardoor medewerkers meer tijd kunnen besteden aan het verlenen van zorg.

Deel dit artikel