Actuele informatie
altijd bij de hand

Wijkverpleegkundige Annemarie Stoop gaat op bezoek bij cliënten thuis. Dankzij de digitale informatie in de Zorg App is ze altijd op de hoogte van de meest actuele zorginformatie.

Voordat Annemarie op huisbezoek gaat, raadpleegt ze de iPad voor de laatste informatie over haar cliënt. “Op onze iPad hebben we de Zorg App”, vertelt ze. “Daarin houden we als wijkteam de actuele zorginformatie bij van onze cliënten. Dat is heel fijn, want zo kan ik precies nalezen welke zorg de cliënt heeft gehad die dag en of er iets veranderd is in de dagelijkse zorg. Daar kan ik dan meteen op inspelen als ik op bezoek ga.”

Alle gegevens bij de hand

Het snel kunnen bekijken van informatie helpt Annemarie bij de dagelijkse zorg. Ze rapporteert en registreert wat ze gedaan heeft en bekijkt haar werkplanning voor die dag. “Het is fijn dat ik nu alles in één digitaal systeem heb in plaats van een map met allemaal losse papieren. We maken met de iPad ook foto’s van een wond of hechting. Het genezingsproces is heel mooi te volgen zo. Daardoor kunnen we ook snel schakelen en communiceren met het ziekenhuis, huisarts of een andere betrokken zorgverlener.”

Praktische hulp

Volgens Annemarie hebben haar cliënten ook profijt van het werken met de iPad. “Ik kan efficiënter werken waardoor ik meer tijd heb voor persoonlijke aandacht. Daarnaast heb ik altijd internet bij de hand. Heeft een cliënt een specifieke vraag, dan kunnen we dat samen online opzoeken. Bijvoorbeeld telefoonnummers van de gemeente, een filmpje bekijken hoe je steunkousen makkelijk aantrekt of informatie over een loopfiets of ander hulpmiddel. Zo kunnen we de cliënt meer hulp bieden dan alleen de dagelijkse zorg die men nodig heeft.”

Mantelzorgers

Wat vinden cliënten ervan dat alles tegenwoordig digitaal gaat? “Als ik ter plekke de zorg registreer, doe ik dat samen met mijn cliënt. Ik vertel waarom en wat ik doe. Dat vindt men erg fijn. Mantelzorgers en familie kunnen overigens ook op elk moment van de dag lezen hoe de zorg voor hun naaste verloopt. Zij hebben een eigen inlogcode voor het Elektronisch Patiënten Dossier.”

Zorg in de

toekomst

Aandacht voor cliënten. Dat vinden we belangrijk. Dat betekent dat we bij Carintreggeland medewerkers maximaal de tijd willen geven om zorg te verlenen. Daarom werken we met nieuwe technieken. Geen papieren dossiers meer, maar alle zorginformatie direct en altijd beschikbaar via de speciale Carintreggeland Zorg App op de iPad en smartphone. Daarmee wordt het werk makkelijker. En kunnen de zorgverleners doen wat ze graag willen: optimaal zorgen voor u.

Deel dit artikel